Activités 2013 - Programme Print E-mail

January 2013

Publication of a book entitled An International History of Terrorism. Western and non-Western Experiences (London, Routledge, 2013) edited by Jussi M. Hanhimäki and Bernhard Blumenau, which includes a collection of essays presented at the 2011 Conference on "Terrorism and International Politics: Past, Present and Future".

Spring Semester 2013

Julio Pinto Vallejas, Professor at the Universidad de Santiago de Chile, is at the Graduate Institute in Geneva during the spring semester 2013 as the second holder of the Pierre du Bois Visiting Professorship in Contemporary Latin American History, created in 2012.

Mai 2013

Publication du deuxième Rapport d’activité/Activity Report 2011-2012 de la Fondation Pierre du Bois.

13 Septembre 2013

Le Prix Pierre du Bois sera attribué à la meilleure thèse dans le domaine de l’histoire du temps présent soutenue à l’Institut de hautes études internationales et du développement à Genève, dans l’unité d’histoire internationale, pendant l’année académique 2012-2013.

Save the date 21 October 2013timothy-snyder

The Pierre du Bois Annual Lecture co-organized in partnership with the Graduate Institute
will be given in Geneva by

Timothy Snyder
Professor of History at the Yale University

8 and 9 November 2013

web_logo_GraduateInstituteThe Pierre du Bois Foundation will support the International Workshop

The fragments imagine the nation? Minorities in the colonial
and postcolonial Middle East

organized by Professor Jordi Tejel, the Graduate Institute in Geneva,
and Professor Benjamin White, the University of Birmingham.

6 and 7 December 2013

web_logo_GraduateInstitute

The Conference

International Organizations and the Politics of Development: Historical Perspectives

will be organized by Professor Davide Rodogno,
the Graduate Institute in Geneva,logo-Unige web
and Professor Sandrine Kott, the University of Geneva,
in partnership with the Pierre du Bois Foundation.

Année académique 2013-2014

Deux nouvelles bourses Pierre du Bois pour l’année académique 2013-2014 seront offertes à des étudiants latino-américains pour préparer un doctorat et/ou un master d’histoire internationale à l’Institut de hautes études internationales et du développement à Genève.

La Fondation continuera de publier régulièrement sur son site des "Papiers d'actualité/Current Affairs in Perspective".

Un réseau de jeunes chercheurs s’est créé au sein de la Fondation. Le réseau est ouvert à de nouvelles personnes et de nouvelles idées.

Last Updated on Friday, 14 June 2013 14:59

webdesign: point carré